گروه مشاوره محصول مدیرعامل کوچک با هدف کمک به طراحی، توسعه و رشد محصول شما تشکیل شده و به شرکت‌ها یا تیم‌های با اندازه مختلف خدمات متفاوتی ارایه می‌کند. با توجه به اینکه تیم/ مجموعه شما چه ابعاد و نیازهایی دارد، برنامه همکاری و سرویس‌دهی به شما بطور منحصر بفرد طراحی و بصورت پروپوزال به شما ارایه می‌شود. در ادامه أنواع خدماتی که می‌توانیم به شما ارایه دهیم ذکر شده است.


خدمات مشاوره محصول به استارتاپ در مراحل اولیه خود

اگر شرکتی هستید یا تیمی متشکل از چند نفر که بدنبال راه اندازی استارتاپ خود هستید اما آنچه می‌دانید فعلا در حد یک ایده اولیه از آنچه می‌خواهید بسازید است ممکن است در مسیر به کمک افرادی که فضای کسب و کارهای آنلاین را بشناسند نیاز داشته باشید. ما به شما کمک می کنیم تا مسیر را با هزینه مالی و زمانی کمتری طی کنید و سریع‌تر به آنچه که به دنبالش هستید برسید. گاها شما به دنبال تیم‌های نرم‌افزاری برای تولید ایده خود می‌روید که این کار می‌تواند هزینه بسیار زیادی برای شما ایجاد کند. درحالیکه هنوز نمی‌دانید واقعا بازار به محصول شما نیاز دارد یا خیر. اینجا هم یکی از جاهایی است که ما می‌توانیم کنار شما باشیم و در ارتباط با تیم فنی مسیر محصول را هدایت کنیم تا شما کمترین ضرر را متحمل شوید.

نیازهای شما در این مرحله:

  1. پخته‌تر‌کردن ایده
  2. طراحی محصول
  3. همکاری در توسعه محصول
  4. ورود به بازار محصول
  5. اماده سازی تیم توسعه محصول
  6. رشد محصول

اما در هرکدام از این مراحل چه خدماتی به شما ارایه می‌شود؟

پخته کردن ایده

  • بررسی کامل ایده (شامل جلسات مختلف برای واکاوی منشا ایده و هر‌آنچه که بتواند به درک بهتر این ایده کمک کند)
  • بررسی فضای مناسب برای حضور این ایده
  • بررسی فضای رقابتی موجود
  • بررسی مدل های درآمدی قابل پیاده سازی و بکارگیری
  • ارایه پروپزال نهایی ایده به مالک پروژه

طراحی محصول

  • لیست کامل از قابلیت‌های محصول
  • فازبندی قابلیت های محصول در هر نسخه برای ورود به بازار
  • آماده سازی اسکچ و وایرفریم های محصول
  • طراحی رابط کاربری محصول
  • برنامه‌ریزی MVPهای محصول جهت تست محصول در دنیای واقعی
  • ارایه پروپزال نهایی شامل قابلیت های محصول، فازبندی انتشار محصول، رابط کاربری و تجربه کاربری محصول، رو ش‌های تست بخش‌های مختلف محصول به واسطه ساخت MVP از محصول

آماده سازی تیم محصول

  • بررسی و آنالیز نقش های مورد نیاز برای توسعه محصول
  • ساختاردهی جایگاهی اعضای تیم محصول
  • کمک در استخدام و نوشتن شرح وظایف و توانمندی های مورد نیاز

همکاری در توسعه محصول

  • نوشتن یوزر استوری‌های کامل محصول جهت پیاده‌سازی
  • راه اندازی و آماده سازی ابزارهای مدیریت وظایف و … برای تیم محصول
  • برنامه ریزی اسپرینت های تیم محصول
  • جضور در جلسات planning و دموی محصول اسپرینت ها
  • بررسی قابلیت های مارکتینگی محصول و پیاده سازی آن ها (ابزارهای آنالیز)

ورود به بازار محصول

  • برنامه ریزی مارکتینگ
  • برآورد هزینه
  • آماده سازی متریال های مارکتینگی
  • کمک در راه اندازی کمپین های مارکتینگ
  • بررسی نتایج هر کمپین و ارایه پیشنهاد برای بهبود آن

رشد محصول

  • آنالیز رفتار فعلی کاربران
  • بررسی استقبال از هر قابلیت محصول
  • پیدا کردن نقاط ضعف محصول
  • ارایه پلن های مختلف رشد محصول بر اساس نیاز مالک (مثلا پلن برای افزایش engagement)

خدمات مشاوره محصول به استارتاپ در مرحله رشد

اگر استارتاپی یا کسب و کاری هستید که مدتی از فعالیت شما در بازار می‌گذرد و شاید حتی توانسته‌اید جذب سرمایه هم داشته باشید و در این فاز نیاز به رشد سریع دارید اما در رشد خود دچار مشکل شده‌اید و فکر می‌کنید محصول فعلی یکی از عوامل جلوگیری کننده از رشد شماست می‌توانید از خدمات مشاوره محصول ما برای خود استفاده کنید. احتمالا با بررسی ریزیش کاربران خود در بخش‌های مختلف حدس می‌زنید مشکل محصول است و باید آن را بهینه سازید یا حتی تغییر مسیر دهید. خدمات مشاوره محصول ما در این زمینه برنامه جامعی برای درک دقیق علت و چرایی این موضوع برای شما درنظر گرفته است. شما قبل از هرکاری به یک تیم حرفه ای نیاز دارید که نقاط ضعف محصول شما را شناسایی کرده و برنامه بهبود و رشد آن را به شما ارایه دهد.

نیازهای شما در این مرحله:

  1. شناسایی نقاط ضعف محصول فعلی
  2. شناسایی نقاط قابل بهبود سریع (Quick wins)
  3. آنالیز عملکرد قابلیت های محصول
  4. آنالیز رفتاری کاربران
  5. افزایش engagement، فروش و retention
  6. جایگاه یابی محصول
  7. آماده سازی تیم محصول

اما در هرکدام از این مراحل چه خدماتی به شما ارایه می‌شود؟

شناسایی نقاط ضعف محصول فعلی

  • بررسی اولیه و کامل محصول فعلی
  • دستیابی به داده های موجود از عملکرد کاربران و محصول
  • انجام تست های مورد نیاز همچون usability با کاربران مختلف
  • انجام مصاحبه مستقیم با کاربران فعلی (در صورت نیاز)

شناسایی نقاط قابل بهبود سریع

  • بررسی دقیق تر محصول
  • انجام تست های در شرایط واقعی (A/B Testing)
  • ساخت MVP های مناسب جهت تست محصول

آنالیز عملکرد قابلیت های محصول

  • بررسی قابلیت ها از نظر تجربه کاربری
  • بررسی ریزش کاربران در مراحل مختلف انجام عملیات
  • گاهی اوقات حتی تصمیم گیری درباره حذف یک قابلیت

آنالیز رفتاری کابران

  • LTV هر کاربر
  • فاصله میان عضوبت و تبدیل شدن به مشتری
  • محل churn شدن مشتری ها
  • عادات کاربران در استفاده از محصول

افزایش Engagement, retention و فروش

  • انجام تست های مختلف مرتبط در این زمینه ها
  • همکارای برای کانال های ارتباطی با مشتریان با مارکتینگ
  • بررسی مدل درآمدی محصول

جایگاه یابی محصول

  • کمک به تعیین جایگاه محصول یا محصولات شرکت/ استارتاپ
  • تعیین جایگاه فعلی
  • نقشه جایگاه محصولات در مارکت مورد نظر

آماده سازی تیم محصول

  • بررسی و آنالیز نقش های مورد نیاز و ضروری برای تیم محصول
  • ساختاردهی و جایگاه دهی به اعضای تیم
  • کمک به پیاده‌سازی بهتر فرایندهای محصول

خدمات مشاوره محصول به کسب و کارهای بزرگ

اگر کسب و کاری بزرگ هستید یا استارتاپی که مراحل رشد خود را پشت سر گذاشته‌است و در حال حاضر سهم بزرگی از بازار را در دست دارد حتما نیازهای مختلفی در زمینه محصول دارید. از جمله ساختار تیم محصول و هدایت و رهبری محصول در بازار رقابتی. خدما مشاوره محصول ما به شما کمک می‌کند تیم خود را با توجه به شرایط موجود بچینید و محصول را اماده بزرگ‌تر شدن و همچنین حتی ورود به بازارهای جدید سازید.

نیازمندی های شما در این مرحله:

  1. کمک به کشف بازارهای جدید برای محصول‌ (ساید بیزنس ها و …)
  2. کمک به بهبود ساختار تیم محصول
  3. کمک به مدیریت بک لاگ محصول
  4. بررسی نقاط ضعف محصول
  5. کمک به افزایش engagement کاربران محصول
  6. برگزاری کارگاه های با موضوعات تخصصی برای مدیران حصول

اما در هرکدام از این مراحل چه خدماتی به شما ارایه می‌شود؟

کشف بازارهای جدید

  •  بررسی فرایندها و الگوهای اتفاق اقتادا تکرار شونده در محصول توسط کاربران
  • بررسی عملکرد رقبای محصول در راه اندازی ساید بیزنس های جدید

بهبود ساختار تیم محصول

  • بررسی وضعیت و چارچوب فعلی تیم محصول
  • پیدا کردن ساختار مناسب برای تیم محصول

مدیریت بک لاگ محصول

  • کمک به اولویت بندی
  • دریافت و گردآوری فیدبک های مشتری بصورت درست و اصولی
  • چارچوبی برای انتخاب یا عدم انتخاب درخواست قابلیت های جدید برای محصول
  • روش و ابزارهای جمع آوری و مدیریت بک لاگ

شناسایی نقاط ضعف محصول فعلی

  • بررسی اولیه و کامل محصول فعلی
  • دستیابی به داده های موجود از عملکرد کاربران و محصول
  • انجام تست های مورد نیاز همچون usability با کاربران مختلف
  • انجام مصاحبه مستقیم با کاربران فعلی (در صورت نیاز)

افزایش Engagement, retention و فروش

  • انجام تست‌های مختلف مرتبط با این زمینه ها
  • همکاری در زمینه ایجاد کانال های ارتباطی با مشتریان با مارکتینگ
  • بررسی مدل درآمدی محصول

برگزاری کارگاه ها با موضوعات تخصصی برای مدیران محصول

  • پیاده سازی اسکرام در تیم محصول
  • آماده سازی کارموزان مدیر محصول برای ورود به تیم
  • نوشتن یوزراستوری ها
  • اولویت بندی نیازمندی ها
  • مدیریت محصول lean
  • آنالیز قابلیت های محصول

اگر استارتاپ یا کسب و کار شما در هر کدام از دسته‌های بالا قرار میگیرد یا اینکه به‌دنبال خدمات خاصی در زمینه محصول هستید از طریق فرم زیر با ما ارتباط برقرار کنید.

پس از یک صحبت کوتاه اولیه به نتایج خوبی خواهیم رسید.

ایمیل: hi@theminiceo.ir