مقاله‌ها

جلسه طوفان فکری محصول را چگونه برگزار کنیم؟

با بزرگ‌تر شدن تیم، نقش شما از کسی که ایده جدید تولید می‌کرد به کسی که ایده‌های جدید را سازماندهی می‌کند تغییر پیدا می‌کند. بدون شک بسیاری از ایده‌های خوب و عالی از دل تیم شما پیدا می‌شوند. درواقع وظیفه شما بیرون کشیدن بهترین ایده‌ها از دل انبوهی از افکار و ایده‌های ارایه شده در جلسات تیمی محصول می‌شود.

انتخاب متریک‌های درست برای محصول در مدیریت‌محصول

متریک های مناسبی که اعضای تیم محصول بتوانند با استفاده از آن پتانسیل موفقیت یا شکست یک محصول را اندازه‌گیری کنند شامل چه مواردی می‌شود؟ در ادامه به نکاتی برای انتخاب و بکارگیری متریک‌های مناسب در برنامه‌ریزی نقشه‌راه محصول خود اشاره شده است.

گوش دادن فعال: کلید اصلی مدیران محصول برای ارتباط مؤثر

یکی از مهارت های کلیدی یک مدیرمحصول موفق توانایی گوش دادن فعال است. در این نوشته قدم به قدم به شما می گوییم چگونه مهارت گوش دادن فعال را در خود تقویت کنید.

نقشه راه محصول و بک لاگ محصول – شباهت ها و تفاوت ها

بک‎لاگ محصول ابزار مهمی برای ثبت ایده‎ها و نیازمندی‌ها است. اما این ابزار برای تشریح روند توسعۀ احتمالي محصول در بلندمدت کارایی کمتری دارد. در این شرایط، نقشه راه محصول مطرح می‎شود. اما نقشه راه محصول و بک‎لاگ محصول چه ارتباطی با هم دارند؟ آیا بک‎لاگ از نقشه استخراج می‌شود یا برعکس؟ آیا مالک محصول باید مسئول هر دو مورد باشد؟ برای پی بردن به پیشنهاد ما، ادامۀ مطلب را بخوانید.

راهنمای توسعه مشتری برای مدیران محصول

نیازهای مشتری روز به روز درحال تغییر هستند. اینکه از روز اول یک نیاز را پیدا کرده و برای آن راه حل ارایه دهید کافی نیست. باید با توسعه مشتری در زمان های محتلف بهترین محصول را برای مشتری خود بسازید.

آنچه از ۱۰۰ مصاحبه JTBD یاد گرفتم: چرا کاربران مهاجرت می‌کنند

تقریبا دو سال پیش بود که در دفتر شرکت 37signals در حال گوش دادن به پادکستی از Jason Fried, Bob Moesta و Chris Spiek بودم که درباره استفاده از چارچوب JTBD برای فهمیدن اینکه چرا کاربران شما از یک محصول به محصول دیگر مهاجرت می کنند صحبت می کردند. در آن دوره از فعالیت حرفه … ادامه خواندن آنچه از ۱۰۰ مصاحبه JTBD یاد گرفتم: چرا کاربران مهاجرت می‌کنند

وارونه کار کردن: چطور با حداقل نیازهای تکنولوژی به چیزی برسیم که ما را به اهدافمان می‌رساند

در آمازون سرویس‌هایی که استفاده می‌کنیم قرار نیست فقط به وب سایت و نرم افزار ارائه شوند آن‌ها ساختارهای سازمانی را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند. سرویس‌ها یک مدل قوی مالکیتی دارند که ترکیبشان با تیم‌های کوچک خلاقیت را خیلی ساده می‌کند. به عبارت دیگر شما می‌توانید سرویس‌های آمازون را مثل استارتاپ‌های کوچکی در یک … ادامه خواندن وارونه کار کردن: چطور با حداقل نیازهای تکنولوژی به چیزی برسیم که ما را به اهدافمان می‌رساند