پرش به محتوا

دیزاین اسپرینت

دیزاین اسپرینت یک فرایند ۵ روزه است که به شما کمک میکند یک مشکل اساسی در کسب و کار خود را پیدا کرده و سپس با انجام روش های سریع ایده‌سازی و پروتوتایپ‌سازی به راه حل مناسب آن برسید. این فریم‌ورک توسط گوگل ونچرز معرفی شد و توسط شرکت‌های بسیار زیادی برای حل چالش‌های خود بکار گرفته شده است. این فریم‌ورک توسط شرکت‌های با محصولات و چالش‌های متفاوت مورد استفاده قرار گرفته است و می‌توان گفت فرایند آن برای همه این شرکت‌ها یکسان و ثابت مانده است.

دیزاین اسپرینت با برگزاری یک طوفان فکری تیمی جهت شناسایی و تمرکز بر روی مشکل کلیدی موجود آغاز می‌شود. مرحله بعد صرف اسکچ زدن ایده‌های مختلف و راه حل‌های پیدا شده می‌شود. پس از اتمام طوفان فکری تیم سراغ اولویت‌بندی و برنامه ریزی برای انجام یک ایده قابل تست می‌رود. پس از آن تیم سراغ تولید یک پروتوتایپ اولیه از راه‌حل رفته و سپس با مشتری واقعی آن موضوع را مورد تست و بررسی قرار می‌دهد.


مطلب اول: مطالعه مقاله کامل

مطلب دوم: گوگل دیزاین اسپرینت (نوشته ای از آیدین ضیاپور در ویرگول)