پرش به محتوا

مقاله‌ها

دروس ساده‌ای که به عنوان یک مدیر محصول فراگرفته‌ام

اخیرا ارائه‌ای در مورد مهارت‌های نرم (ترکیبی از مهارت‌های تعاملی، اجتماعی و …) در Product School (مدرسه کسب و کار) داشتم. در مورد دروس ساده‌ای… ادامه »دروس ساده‌ای که به عنوان یک مدیر محصول فراگرفته‌ام

یوزر استوری مپینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

استوری مپینگ روشی چابک برای طراحی محصول است. طراحی با استفاده از استوری مپینگ یکی از قدرتمندترین راه‌ها برای ایجاد یک محصول کاربر محور به حساب می‌آید. فرایند طراحی محصول همیشه با درک مشکل و اهداف کاربر آغاز می‌شود. به این صورت که تمامی مراحلی که کابر برای رسیدن به هدف خود باید پشت سر بگذارد را مشخص می‌کنیم.

جلسه طوفان فکری محصول

جلسه طوفان فکری محصول را چگونه برگزار کنیم؟

با بزرگ‌تر شدن تیم، نقش شما از کسی که ایده جدید تولید می‌کرد به کسی که ایده‌های جدید را سازماندهی می‌کند تغییر پیدا می‌کند. بدون شک بسیاری از ایده‌های خوب و عالی از دل تیم شما پیدا می‌شوند. درواقع وظیفه شما بیرون کشیدن بهترین ایده‌ها از دل انبوهی از افکار و ایده‌های ارایه شده در جلسات تیمی محصول می‌شود.

شاخص‌های محصول

شاخص‌های محصول چطور در مدیریت محصول کمک می‌کنند؟

متریک های مناسبی که اعضای تیم محصول بتوانند با استفاده از آن پتانسیل موفقیت یا شکست یک محصول را اندازه‌گیری کنند شامل چه مواردی می‌شود؟ در ادامه به نکاتی برای انتخاب و بکارگیری متریک‌های مناسب در برنامه‌ریزی نقشه‌راه محصول خود اشاره شده است.

تیم محصول

تیم محصول چگونه ارزیابی شود؟

اغلب محصول خود را مورد سنجش و ارزیابی قرار میدهیم. اما هیچ‌گاه اعضای تیم محصول را ارزیابی نمی‌کنیم. در این نوشته درباره بررسی عملکرد تیم محصول صحبت می شود.