پاسخ های ارسال شده در انجمن
-
نویسندهنوشتهها
-
مجتبی قنبری
مشارکت کنندهمرحله اول میشه اطلاع رسانی: اینکه مخاطبان ما بدونن که ما قصد داریم برنامهای با یک سری قابلیت مخصوص این افراد روانه بازار کنیم.
در ادامه میشه ریلیز: محصول رو بدون تبلیغ خاصی روانه بازار میکنیم.
بعد میشه شناخت: خب اطلاع رسانی انجام شده و محصول هم الان در دسترسه. باید کاری کنیم کاربران بیشتر با این محصول آشنا بشن، برن سایت رو ببینن یا حتی در مارکتها، در مورد اپ ما بیشتر مطالعه کنن
قدم بعدی نصب یا استفاده از مصحول هست: خب اونا میدونن که ما چه محصولی هستیم و چه خدماتی داریم و در موردش خوندن و آشنا شدن، الان تصمیم میگیرن که اپ رو نصب کنن، ثبت نام کرده و پروفایل بسازن و حتی با محصول کار کرده و بررسیش کنن
استفاده مداوم از برنامه و در ادامه تصمیم به مشارکت با بیان نظرات (در بین خانواده و دوستان، مارکتهای موبایلی و…)، ارائه بازخورد در مورد فیچرها و باگها، خرید اشتراک و تمدید اشتراک قدمهای بعدی هستنمجتبی قنبری
مشارکت کنندهسوال 1:
اول: یک جلسه فوری با تیم فنی به منظور شفافسازی و توضیح دلایل تغییر اسپرینت و تاکید بر اینکه این تغییر چطور میتونه در بهبود کلی موثر باشه؛ نظر تیم فنی رو هم در این مورد میپرسیم. شاید برای حل مشکل ایده بهتری داشته باشن.
دوم: اگر این تغیر منجر به وجود آمدن مشکل احتمالی بشه یا تاثیر زیادی روی روند کار داشته باشه، باید این موارد رو با تیم فنی و ذینفعان مربوطه درمیان گذاشت.
در ادامه: برنامه تغییر رو به تیم فنی و ذینفعان اطلاع میدیم و نحوه کار رو هم همینطور.سوال2:
دلایل تغییر و اهمیتش رو به تیم فنی توضیح میدیم.
اهداف و نتایج مدنظر رو هم توضیح میدیم.
تیم رو در تصمیمگیری مشارکت بدیم.
میتونیم یه پاداش جهت تشویق در نظر بگیریم. (هر نوع پاداشی، مثلا مالی یا اینکه یه روز ناهار مهمون شرکت و…)مجتبی قنبری
مشارکت کنندهسوال1:
من وقتی به عنوان مدیر محصول وارد سازمان جدیدی بشم، شروع میکنم به بررسی مستندات قبلی (از محصول یا پروژه) و اگر نداشته باشه در کنار آشنایی با سازمان و محصول، شروع به مستند سازی میکنم. اینکار میتونه بر روی یک word باشه یا از ابزارهای مختلف استفاده کنیم. به مرور و با تکمیل مستندات در طول دوره حضورم، مواردی رو که مهم هست برای ذینفع مربوطه ارسال میکنم و در واقع این مستندات رو با سایرین به اشتراک میذارم. اینکار کمک میکنه تا هر یک از ذینفعان و تیمهای درگیر محصول، در جریان اتفاقات و روند کار قرار بگیرن. کمک میکنه تا تعامل بین تیم محصول و سایر ذینفعان بهتر بشه و همچنین به ارتباط میان تیمها و ذینفعان مختلف با هم کمک میکنه.
در کنارش یه سری کارهای محصولی روتین هم هست که باید انجام بشه. شناخت سازمان و ذینفعان، شفافسازی انتظارات و خواستههای هر یک، مشخص نمودن ویژن و ایجاد یا بازبینی نقشه راه، تحقیقات بازار و…سوال2:
فکر میکنم مهمترین کار صداقت هست. یعنی به همه ذینفعان اطلاع میدیم که قابلیت موردنظر به فلان دلیل و فلان دلیل به درستی کار نمیکنه یا نتیجه نداده. میتونیم یک جلسه با ذینفعان (به صورت گروهی یا جدا) داشته باشیم تا انتظارات هر یک از محصول یا قابلیت موردنظر رو به درستی درک کنیم. (حتی اگه قبلا هم اینکار رو کرده باشیم، با توجه به اینکه نتیجه نگرفتیم، دوباره باید اینکار رو بکنیم) همچنین بهشون میگیم که مشکل رو میدونیم و داریم روش کار میکنیم. در کنارش یک نقشه راه اصلاحی براش پیشبینی و آماده میکنیم. در کنار بررسی مشکل موجود و پیشبرد نقشهراه، ذینفعان رو از روند انجام کارها مطلع میکنیم.مجتبی قنبری
مشارکت کنندهS: مهارتهای ارتباطی قوی، بسیار فعال، آموزش پذیر
W: حوصله زیاد حرف زدن ندارم :)) ، عدم تمرکز روی یه موضوع
O:
T:قصد دارید در 5 سال آینده روی چه موضوعی متمرکز شوید: حوزه پرداخت و حوزه مالی (مشخصا B2B)
مجتبی قنبری
مشارکت کنندهاین یک نوشته به صورت تست است.
-
نویسندهنوشتهها