آموزش، مشاوره و منتورینگ مدیر محصول › انجمن ها › دوره آموزشی راهنمای بقای مدیر محصول [تمرینها] › در موقعیتهای پیچیده سازمانی چه میکنید؟
- این موضوع 1 پاسخ، 1 کاربر را دارد و آخرین بار در 1 سال، 1 ماه پیش بدست مجتبی قنبری بهروزرسانی شده است.
-
نویسندهنوشتهها
-
-
سپتامبر 2021 در 8 ق.ظ #2546امیرحسین حسینی پژوهمدیرکل
تصور کنید به عنوان مدیر محصول وارد سازمانی شدهاید. پیش از شما این سازمان تنها یک مدیر محصول داشته که به همکاری ادامه نداده است. عملکرد او خوب نبوده و جایگاه مدیر محصول را در سازمان تخریب کرده است. حال سیاست شما در چنین شرایطی چیست؟
تصور کنید به عنوان مدیر محصول در حال فعالیت هستید و یکی از قابلیتیهایی که روی آن بسیار حساب کرده بودید نتایج مورد نیاز را به دست نیاورده است. چطور ذینفعان مختلف را آرام نگه میدارید؟
-
مارس 2023 در 10 ق.ظ #3392مجتبی قنبریمشارکت کننده
سوال1:
من وقتی به عنوان مدیر محصول وارد سازمان جدیدی بشم، شروع میکنم به بررسی مستندات قبلی (از محصول یا پروژه) و اگر نداشته باشه در کنار آشنایی با سازمان و محصول، شروع به مستند سازی میکنم. اینکار میتونه بر روی یک word باشه یا از ابزارهای مختلف استفاده کنیم. به مرور و با تکمیل مستندات در طول دوره حضورم، مواردی رو که مهم هست برای ذینفع مربوطه ارسال میکنم و در واقع این مستندات رو با سایرین به اشتراک میذارم. اینکار کمک میکنه تا هر یک از ذینفعان و تیمهای درگیر محصول، در جریان اتفاقات و روند کار قرار بگیرن. کمک میکنه تا تعامل بین تیم محصول و سایر ذینفعان بهتر بشه و همچنین به ارتباط میان تیمها و ذینفعان مختلف با هم کمک میکنه.
در کنارش یه سری کارهای محصولی روتین هم هست که باید انجام بشه. شناخت سازمان و ذینفعان، شفافسازی انتظارات و خواستههای هر یک، مشخص نمودن ویژن و ایجاد یا بازبینی نقشه راه، تحقیقات بازار و…سوال2:
فکر میکنم مهمترین کار صداقت هست. یعنی به همه ذینفعان اطلاع میدیم که قابلیت موردنظر به فلان دلیل و فلان دلیل به درستی کار نمیکنه یا نتیجه نداده. میتونیم یک جلسه با ذینفعان (به صورت گروهی یا جدا) داشته باشیم تا انتظارات هر یک از محصول یا قابلیت موردنظر رو به درستی درک کنیم. (حتی اگه قبلا هم اینکار رو کرده باشیم، با توجه به اینکه نتیجه نگرفتیم، دوباره باید اینکار رو بکنیم) همچنین بهشون میگیم که مشکل رو میدونیم و داریم روش کار میکنیم. در کنارش یک نقشه راه اصلاحی براش پیشبینی و آماده میکنیم. در کنار بررسی مشکل موجود و پیشبرد نقشهراه، ذینفعان رو از روند انجام کارها مطلع میکنیم.
-
-
نویسندهنوشتهها
- شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.