چه زمانی فیچرها و قابلیتهای محصول را حذف کنیم؟
کمال محصول وقتی که چیزی برای اضافه کردن وجود ندارد بدست نمی آید، بلکه وقتی بدست می آید که از قابلیتهای محصول دیگر فیچری برای… ادامه »چه زمانی فیچرها و قابلیتهای محصول را حذف کنیم؟
کمال محصول وقتی که چیزی برای اضافه کردن وجود ندارد بدست نمی آید، بلکه وقتی بدست می آید که از قابلیتهای محصول دیگر فیچری برای… ادامه »چه زمانی فیچرها و قابلیتهای محصول را حذف کنیم؟
استوری مپینگ روشی چابک برای طراحی محصول است. طراحی با استفاده از استوری مپینگ یکی از قدرتمندترین راهها برای ایجاد یک محصول کاربر محور به حساب میآید. فرایند طراحی محصول همیشه با درک مشکل و اهداف کاربر آغاز میشود. به این صورت که تمامی مراحلی که کابر برای رسیدن به هدف خود باید پشت سر بگذارد را مشخص میکنیم.
اولین قدم برای مدیرمحصول شدن شرکت در مصاحبه مدیرمحصول میباشد. در این مصاحبه سوالات مختلفی از شما پرسیده میشود. این نوشته شامل برخی از این سوالات است.
با بزرگتر شدن تیم، نقش شما از کسی که ایده جدید تولید میکرد به کسی که ایدههای جدید را سازماندهی میکند تغییر پیدا میکند. بدون شک بسیاری از ایدههای خوب و عالی از دل تیم شما پیدا میشوند. درواقع وظیفه شما بیرون کشیدن بهترین ایدهها از دل انبوهی از افکار و ایدههای ارایه شده در جلسات تیمی محصول میشود.
متریک های مناسبی که اعضای تیم محصول بتوانند با استفاده از آن پتانسیل موفقیت یا شکست یک محصول را اندازهگیری کنند شامل چه مواردی میشود؟ در ادامه به نکاتی برای انتخاب و بکارگیری متریکهای مناسب در برنامهریزی نقشهراه محصول خود اشاره شده است.
اغلب محصول خود را مورد سنجش و ارزیابی قرار میدهیم. اما هیچگاه اعضای تیم محصول را ارزیابی نمیکنیم. در این نوشته درباره بررسی عملکرد تیم محصول صحبت می شود.
یکی از مهارت های کلیدی یک مدیرمحصول موفق توانایی گوش دادن فعال است. در این نوشته قدم به قدم به شما می گوییم چگونه مهارت گوش دادن فعال را در خود تقویت کنید.
بکلاگ محصول ابزار مهمی برای ثبت ایدهها و نیازمندیها است. اما این ابزار برای تشریح روند توسعۀ احتمالي محصول در بلندمدت کارایی کمتری دارد. در این شرایط، نقشه راه محصول مطرح میشود. اما نقشه راه محصول و بکلاگ محصول چه ارتباطی با هم دارند؟ آیا بکلاگ از نقشه استخراج میشود یا برعکس؟ آیا مالک محصول باید مسئول هر دو مورد باشد؟ برای پی بردن به پیشنهاد ما، ادامۀ مطلب را بخوانید.
نیازهای مشتری روز به روز درحال تغییر هستند. اینکه از روز اول یک نیاز را پیدا کرده و برای آن راه حل ارایه دهید کافی نیست. باید با توسعه مشتری در زمان های محتلف بهترین محصول را برای مشتری خود بسازید.
مهارت مدیریت محصول به سادگی کسب نمیشود اما میتوان با هوشمندی آنها را کسب کرد و در زمینه تولید محصول به دستآوردهای بزرگی رسید.